زیست فناوری کشاورزی

مرکز جامع اطلاع رسانی

محققان به دنبال بهبود کیفیت سویا

محققان آمریکایی از دانشگاه های مختلف به سرپرستی ایگناسیو سیامپیتی، در حال کار بر روی یک متا پروژه متمرکز بر بهبود کیفیت سویا هستند.

این محققان موضوعاتی در ارتباط با «غلظت پروتئین سویا» و «رابطه بین میزان پروتئین و بازده محصول» در مناطق مختلف را بررسی می‌کنند.

مطالعه «مشخصات عملکرد مکانی و کیفیت سویا (اسیدهای آمینه، روغن و پروتئین) برای ایالات متحده» ، یک متا آنالیز داده های قبلی است، که به تولید با کیفیت سویا در آینده کمک خواهد نمود.

مدیر این پروژه می‌گوید: کاری که ما انجام می‌دهیم این است که چگونه می‌توانیم کیفیت بذر را بهبود ببخشیم. ما می‌دانیم که وقتی سویا بازده بیشتری دارد، مثلا ۶۰ تا ۸۰ بوته در هکتار، سطح پروتئین آن کاهش می یابد. کارشناسان بخش زراعت، همیشه در تلاش هستند تا بازده را بهبود بخشند، اما در عین حال قصد دارند کیفیت آن را نیز حفظ کنند. دانه سویا همان چیزی است که مصرف کنندگان نهای آن را می‌خرند.

طبق گفته های استادیار سیستم های تولید و زراعت محصول در دانشگاه ایالتی کانزاس، این یافته ها فرصت های قابل توجهی را برای بهبود کیفیت کلی سویا فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: ما چیزهای زیادی برای بهبود کیفیت آموخته ایم، اما این اولین قدم است. کیفیت نتیجه چندین فاکتور مهم است، ما برای درک پیچیدگی‌های موجود در انتخاب واریته مناسب و استفاده از شیوه های مدیریت صحیح به دانش بیشتری نیاز داریم.

اگنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار ویژه

اخبار

این پایگاه اطلاع رسانی به کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری تعلق دارد.